Added Value Communication - nyhedsbreve

Added Values nyhedsbreve udsendes én gang om måneden - tilmeld dig her.

Af Christian Pedersen 16. april 2025
De fleste virksomheder gemmer ofte på historier, som med fordel kan formidles som nyheder og spredes til omverden.
Af Christian Pedersen 12. marts 2025
Små ord kan have stor effekt. Mange spænder ubevidst ben for sig selv, når de formidler et budskab. De bruger ord, der svækker deres autoritet.
Af Christian Pedersen 19. februar 2025
Hvordan sikrer du, at din kommunikation er relevant, troværdig og effektiv i en digital tidsalder? Added Value peger på tre centrale principper.
Af Christian Pedersen 29. januar 2025
At gå fra storytelling til storydoing handler om mere end at kommunikere budskaber effektivt. Det handler om at demonstrere virksomhedens værdier i praksis.
Af Christian Pedersen 6. december 2024
John P. Kotters 8-trinsmodel er vejen til effektiv forandringsledelse – og især trin 4, kommunikationen, kan være afgørende for at lykkes. John P. Kotters 8-trinsmodel er vejen til effektiv forandringsledelse – og især trin 4, kommunikationen, kan være afgørende for at lykkes.
Af Christian Pedersen 11. november 2024
Kursusformål - at styrke medarbejdernes evne til at kommunikere klart og præcist og sikre, at de rette informationer når frem på det rette tidspunkt.
Af Christian Pedersen 8. oktober 2024
Få fem fem tips til at opbygge og vedligeholde en medieprofil, der brænder igennem.
Af Christian Pedersen 13. september 2024
Flere og flere virksomheder ser fordele ved at øge deres gennemslagskraft og skabe sig en positiv offentlig profil. Men det kræver en indsats og en klar struktur, før man kaster sig ud i dette arbejde. For der er mange fælder, der kan underminere selv den bedste PR-plan.
Af Christian Pedersen 13. august 2024
Når alle medarbejdere kan fortælle den samme historie om virksomheden, styrker man både den interne kultur og det udadrettede brand.
Af Christian Pedersen 8. juli 2024
Et kommunikationsbureau har identificeret de bedste tidspunkter og metoder til at optimere pressemeddelelsers åbningsrate. Det er sket på baggrund af 34.000 pressemeddelelser, der er udsendt i perioden februar 2023 til februar 2024.

Populære tidspunkter og dage
Analysen viser, at hverdage mellem klokken 9 og 11 er de mest populære tidspunkter at udsende en pressemeddelelser på. Efter frokost falder udsendelserne, men de tager til i styrke igen mellem klokken 13 og 15. Tirsdage og torsdage er særligt populære, mens der er færre udsendelser i weekender.

Åbningsrater
Den gennemsnitlige åbningsrate blandt alle udsendte pressemeddelelser er 43,4%. For pressemeddelelser udsendt mellem klokken 5.00 og 22.00 ligger åbningsraten mellem 40% og 46%.

Betydningen af emnelinjen
En af de vigtigste faktorer, der påvirker åbningsraten, er længden af emnelinjen. Hvis en emnelinje indeholder mere end ti ord, falder åbningsraten til under gennemsnittet på 43,4%. Faldet fortsætter, jo længere emnelinjen er. Derfor anbefales det at arbejde med emnelinjen, ligesom man gør med en overskrift.

Vedhæftede filer og links
Vedhæftede filer og links i pressemeddelelser har en gennemsnitlig klikrate på 3,62%. Det er vigtigt at overveje mængden af vedhæftede filer, da for mange modtagere kan reducere klikraten.

Agurketid
Der sendes betydeligt færre pressemeddelelser i juli og august samt i april og december på grund af ferieperioder, hvilket kan påvirke åbningsraterne.

Gode råd til udsendelse af pressemeddelelser
At udsende pressemeddelelser er et håndværk. Det er vigtigt at have en skarp vinkel, gode tal og detaljer samt en gennemarbejdet rubrik. Derudover er det essentielt at have en opdateret modtagerliste, der er relevant for pressemeddelelsernes emne.

Uopdaterede lister med journalister, der ikke interesserer sig for emnet, har skiftet stofområde eller modtager for mange pressemeddelelser fra samme organisation, kan reducere effektiviteten af udsendelserne.

Læs juli-udgaven af nyhedsbrevet , hvor du også kan få inspiration til, hvordan du kan få en god historie i medierne i agurketiden.


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!


Show More