Lutze Process Danmark om kommunikation og marketing

Danny Mylting er operational manager i virksomheden Lutze Process Denmark, der leverer maskiner, komplette anlæg og service til den danske sten- og grusindustri, entreprenører samt beton og asfaltindustrien.
Vi prioriterer vores online markedsføring
I en branche præget af stærk konkurrence og teknisk kompleksitet er det afgørende at være synlig for både eksisterende og potentielle kunder. Hos Lutze fokuserer markedsføringen, der i stigende grad er styret centralt fra virksomhedens hovedkontor i Tyskland, mod udelukkende at være digital.
”Vi har tidligere brugt både fagmedier, lokal- og regional presse og Facebook. Men i dag er det primært LinkedIn, Facebook og Instagram, man satser på fra hovedkontorets side – og ikke det lokale”, siger Danny Mylting.
Små historier med stor effekt
Det er især de korte, konkrete fortællinger, der virker på sociale medier. Hos Lutze har man gode erfaringer med at dele både kundecases og produktnyheder.
”Faktisk er det vores produktnyheder, der har givet mest respons. For over et år siden lagde vi et opslag op på vores danske LinkedIn- og Facebook-sider, og vi får stadig henvendelser på det,” fortæller Danny.
Han bruger også sin egen LinkedIn-profil aktivt til at dele virksomhedens historier og pointerer, at autenticitet og relevans er afgørende for at trænge igennem.
”Vi gør os umage for ikke at fremstå for selvpromoverende. De bedste opslag er dem, hvor vores kunder fortæller, hvordan vi har hjulpet dem med en løsning, der har gjort en forskel. Flere af disse cases er også kommet i pressen med hjælp fra Added Value”, siger han.
Presseomtale giver rækkevidde og troværdighed
Mens sociale medier er den foretrukne kanal til den daglige kommunikation, kan presseomtale være med til at styrke virksomhedens brand og troværdighed.
”Pressehistorier giver os mulighed for at komme i dybden med vores løsninger og vise vores faglighed. Historierne når ofte bredere ud, end man tror – også til beslutningstagere,” siger Danny.
Papir spiller en mindre rolle
Lutze deltager jævnligt på fagmesser i Danmark og internationalt, hvor det meste markedsføringsmateriale i dag er digitalt eller centralt produceret af koncernens marketingafdeling.
”Det er efterhånden begrænset, hvad vi har med af trykt materiale. En kort folder og et visitkort rækker ofte langt. Resten sender vi digitalt eller henviser til vores hjemmeside”, siger han.
ChatGPT
For at effektivisere arbejdet med opslag og tekster har Lutze taget kunstig intelligens i brug. Danny bruger blandt andet ChatGPT til at udarbejde de første udkast til nyt indhold på sociale medier.
”Det sparer meget tid og kan give nogle gode oplæg. Men vi retter altid til, så teksterne matcher vores tone og virker troværdige. Det handler om at kommunikere professionelt – uden at virke selvfed,” siger han.
Læs mere om Lutze Proces:
👉 Facebook