Kunder - mellemstore virksomheder

Kunderne i mellemstore virksomheder om samarbejdet

Added Value Communication - virksomhedskunder
Kunder mellemstore virksomheder: Added Value har gennem årene løst opgaver for en række kunder i mellemstore virksomheder og organisationer. Her er udtalelser fra nogle af dem.

ACO Nordic A/S: Vores niveau er løftet

ACO Nordic A/S, der er specialiseret i rådgivning om design, projektering, installation og vedligeholdelse af professionelle afvandingssystemer, ønskede at styrke synligheden i medierne og indgik en aftale med Added Value Communication om månedlig PR- og kommunikations-support.

– Samarbejdet med Added Value har løftet vores kommunikation til et højere niveau i forhold til tidligere. Vi sætter pris på at have en professionel sparringspartner på PR-området, som kan omsætte vores ønsker og ideer til konkrete historier og nyheder, der giver omtale og synlighed i medierne, siger administrerende direktør Hans Olsen.

Added Value indledte samarbejdet med at udarbejde en kommunikations- og PR-plan sammen med ACO. Denne plan er løbende fulgt og justeret, hvilket betydet, at ACO hele tiden overblik over kommunikationsindsatsen.

Som supplement til PR-indsatsen udarbejder Added Value kundecases baseret på interviews med ACO’s kunder og egne konsulenter til brug på virksomhedens hjemmeside og sociale medier.

– Når der skal udarbejdes PR-historier og kundecases har Christian Pedersen kontakt med medarbejderne i hele organisationen. Det giver stor tryghed, at vi har en selvkørende, ekstern konsulent, som kan begå sig i vores verden og få fat i de oplysninger, der er brug for. Det sparer os for tid og gør samarbejdet effektivt, siger Hans Olsen.

Plastmo A/S: Synlig i medierne

Tagrendeproducenten Plastmo ønskede at blive mere synlig i dags- og fagpressen. Gennem øget medieomtale ville virksomheden understøtte salget af sine produkter og samtidig underbygge sin profil som en åben og ærlig virksomhed, der er en god arbejdsplads med branchens mest kompetente medarbejdere.

Marketingafdelingen på Plastmo indgik aftale med Added Value Communication om fast PR- og kommunikationssupport, der indebærer en månedlig indsats og løbende opdatering af nyheder på virksomhedens sociale medier.

I praksis foregår samarbejdet ved, at Christian Pedersen fra Added Value mødes to til tre gange om året med virksomhedens ledelse og marketingafdeling for at planlægge PR-historier og -indsats. Den daglige dialog foregår primært på mail eller pr. telefon.

– Vi har et rigtig godt samarbejde med Added Value. Christian er hurtig til at levere og nem at få fat i, når vi har behov for det. Han fungerer som vores projektleder på PR-siden og følger op på de aftaler, vi har om levering af materiale til pressemeddelelser og nyheder til vores sider på Linkedin og Facebook, siger marketingkoordinator Mia Vinge Krogh, Plastmo A/S.

Indsatsen for Plastmo er at komme med input og baggrundsmateriale til presseinitiativerne, ligesom marketingafdelingen naturligvis læser korrektur og godkender al tekst, før den sendes ud,

– Vi kan se, at PR-indsatsen fungerer. Vi modtager løbende overblik over hvilke medier, Plastmo bliver omtalt i, og vi oplever, at vi får omtale, hver gang vi sender nyheder ud til pressen, både online og offline, siger Mia Vinge Krogh.

Næstved Flisecenter: Professionel markedsføring

Næstved Flisecenter tog i efteråret 2014 fat i Added Value Communication for at få hjælp til at styrke virksomhedens kommunikation. Ønsket var at blive mere synlig over for både professionelle og private kunder i pressen, ligesom man ønskede at få hjælp til at udvikle og etablere en ny hjemmeside og at styrke virksomhedens visuelle/grafiske profil i annoncer og i øvrige trykte materialer. Desuden ønskede man at profilere sig på de sociale medier.

Added Value Communication tog fat i samarbejdspartneren Kühl & co og indledte samarbejdet med Flisecentret på en workshop for Flisecentrets medarbejdere, hvor ideer til forbedring af virksomhedens kommunikation kom i spil. På workshoppen udvikledes desuden en kommunikationsstrategi over for virksomhedens kunder og en kommunikations- og markedsføringsplan for det kommende år.

Denne plan blev eksekveret i 2015. Først på agendaen var en ny hjemmeside, der præsenterede Næstved Flisecenters profil og store produktudbud til både private og professionelle kunder. Hjemmesiden blev etableret på en ny platform, ligesom indhold og det visuelle udtryk blev udviklet fra bunden. Samtidig blev der sat gang i en løbende presseindsats, der sikrede omtale af Flisecentret i både fagmedier og lokale/regionale medier.

Der blev udviklet en designlinje til Flisecentret for at sikre, at al kommunikation i stil, tone og indhold er ensartet og præcis på skilte, tryksager og web. Det betyder, der er faste retningslinjer, når der skal udarbejdes annoncer, skilte og øvrige grafiske materialer. Det forenkler forretningsgangene, samtidig med at flisecentrets grafiske profil kan fastholdes uanset leverandør eller medie.

På månedlige koordineringsmøder med Christian Pedersen fra Added Value Communication og Lotte Kühl fra Kühl & co. aftales den kommende måneds indsats og opfølgning på tidligere aktiviteter. Det er lige fra udarbejdelse af kundecases, annoncer, presseindsats til nyheder på Flisecentrets hjemmeside og facebookside, som også blev etableret i 2015.

– Vi har et godt samarbejde med Added Value Communication og Kühl & co. Vi har fået professionaliseret vores markedsføring. Desuden har vi øget vores synlighed på nettet, på de sociale medier og i pressen. Det er vigtigt for os løbende at styrke kendskabet til Flisecentret, da vi opererer i en branche med stærk konkurrence. De to bureauer er gode til at følge op på de ting, som er aftalt, så vi når de mål, vi har sat. Vi ser frem til at fortsætte samarbejdet, siger indehaver Jens Jensen, Næstved Flisecenter.

Frese: Sparringspartner inden for kommunikation

“Frese A/S har siden 2008 haft et gunstigt samarbejde kørende med Added Value Communication.

AVC har været behjælpelig med tekstbearbejdning og fremstilling af referenceprojekter, interviews, pressemeddelelser, tekniske dokumentationer mv. i forbindelse med firmaets eksterne og interne branding. AVC har endvidere udsendt pressemeddelelser og presseartikler direkte til de implicerede medier med stor succes.

Vores synlighed både lokalt som landsdækkende i fagaviser er blevet markant øget. Vi kan kun varmt anbefale AVC som samarbejdspartner og sparring på kommunikationsområdet og ser frem til et fortsat udbytterigt samarbejde”.

Marketingkoordinator Bettina Gubi, Frese A/S

Odsherred Gymnasium: Fast rytme og strategi for kommunikation

Added Value Communication gennemførte en kommunikationsworkshop for ledelsen på Odsherred Gymnasium i 2018, hvor vi udarbejdede en kommunikationsstrategi:

"Vi har haft stor glæde af det arbejde, vi lavede sammen for et par år siden. Det betyder at vi nu har en fast rytme og strategi for vores kommunikation."

Rektor Niels-Peter Babalola Andersson
Tjek Added Values effektive pakke for virksomheder, der ikke får den omtale de fortjener.

Læs hvad kunderne i de store og små virksomheder siger om samarbejdet med Added Value.


Ring til Added Value
Share by: