Hvordan kommunikerer en IT-afdeling?
En it-afdeling kan spare tid med skarp kommunikation.
Her er opskriften.
Effektiv kommunikation er afgørende for
enhver succesfuld it-afdeling
It-afdelingens medarbejdere skal ikke kun have styr på fagligheden.
Det er ligeså afgørende, at medarbejderne forstår forretning, ledelse og kunder. Det er i denne sammenhæng, at fagligheden sættes i spil.
Først når man har styr på alle interessenterne, kan man yde den rette rådgivning.
Hvordan kommunikerer en IT-afdeling?
For at lykkes som it-afdeling, er det afgørende, man sikrer opbakning til de projekter, man har ansvar for at gennemføre. Det er vigtigt, at it-rådgiverne kommunikerer præcist og forståeligt, så medarbejderne i organisationen er med på mål, proces og praktiske aktiviteter.
Forståelighed
Sikre opbakning
Skabe tryghed
Spare tid
Tjek Added Values pakke
1. Et tre timers seminar for afdelingens ledergruppe med fokus på at styrke afdelingens strategiske kommunikation, herunder forandringskommunikation.
2. Tre årlige medarbejder-workshops á to timers varighed. Indholdet aftales individuelt, men vi anbefaler, at man det første år tager fat på at udvikle kompetencer indenfor følgende discipliner.
- Skriftlig kommunikation
- Mundtlig dialog med brugerne – spørgeteknik
- Kommunikation under kriser
Typisk gennemføres en workshop formiddag og gentages eftermiddag, så afdelingen ikke affolkes.
Workshoppen kan tilpasses den enkelte afdelings behov.

Sådan kan Added Value hjælpe

Strategisk planlægning af kommunikationen
Styrket skriftlig kommunikation
Styrket mundtlig dialog
Plan for kommunikation under kriser
Hvad siger kunderne?