Krisekommunikation kræver forberedelse

Christian Pedersen • 12. juni 2024

Vidste du, at du med fordel kan forberede dig på at håndtere en krise, før du står i mediernes søgelys med negativ omtale?

For mange virksomheder og organisationer kan en lille konflikt hurtigt udvikle sig til landsdækkende, kritisk omtale, hvis ikke en potentiel krise håndteres tidligt.

Alle virksomheder frygter mediernes vridemaskine.

Men med forberedelse på de værst tænkelige scenarier er det muligt at komme helskindet igennem en kritisk mediebehandling og bevare troværdigheden.

I krisekommunikation er det afgørende at:

  1. Etablere et kriseteam – Identificer, hvem der skal involveres, så I er klar til at reagere hurtigt.
  2. Centralisere kommunikationen – Udpeg én person til at udtale sig til pressen for at sikre ensartede budskaber.


Få flere råd i nyhedsbrevet "Er du klar, når krisen rammer?"


Læs juni-udgaven af nyhedsbrevet , hvor vi introducerer fordelene ved det retoriske kompas og giver gode råd til at udvikle en effektiv kommunikationsstrategi.


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!






Brug AI til at finpudse og forbedre allerede gennemarbejdet indhold.
Af Christian Pedersen 17. november 2025
Brug AI til at finpudse og forbedre allerede gennemarbejdet indhold. Så får du det bedste resultat.
Året har sin egen nyhedspuls, og mediernes fokus skifter med kalenderen. Oplagt til pressehistorier.
Af Christian Pedersen 20. oktober 2025
Ferier, højtider, temperaturer. Når din nyhedshistorie kobler sig til begivenheder i årets gang, øges chancen for at blive prioriteret i redaktionen og målgruppen.
Show More