Krisekommunikation kræver forberedelse

Christian Pedersen • 12. juni 2024

Vidste du, at du med fordel kan forberede dig på at håndtere en krise, før du står i mediernes søgelys med negativ omtale?

For mange virksomheder og organisationer kan en lille konflikt hurtigt udvikle sig til landsdækkende, kritisk omtale, hvis ikke en potentiel krise håndteres tidligt.

Alle virksomheder frygter mediernes vridemaskine.

Men med forberedelse på de værst tænkelige scenarier er det muligt at komme helskindet igennem en kritisk mediebehandling og bevare troværdigheden.

I krisekommunikation er det afgørende at:

  1. Etablere et kriseteam – Identificer, hvem der skal involveres, så I er klar til at reagere hurtigt.
  2. Centralisere kommunikationen – Udpeg én person til at udtale sig til pressen for at sikre ensartede budskaber.


Få flere råd i nyhedsbrevet "Er du klar, når krisen rammer?"


Læs juni-udgaven af nyhedsbrevet , hvor vi introducerer fordelene ved det retoriske kompas og giver gode råd til at udvikle en effektiv kommunikationsstrategi.


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!






Hav styr på dine budskaber når du kommunikerer
Af Christian Pedersen 7. juli 2025
Forestil dig, at din virksomhed lancerer et nyt bæredygtighedstiltag. Der er styr på pressemeddelelsen, som sendes til relevante medier. Hvordan sikrer du, at budskabet også rammer kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere – og ikke kun journalister? Her kommer samspillet mellem paid, owned og earned medier i spil.
Af Christian Pedersen 23. juni 2025
Krisekommunikation under pres - seks råd, der gør en forskel. Når krisen rammer, er det ikke kun handling, men også ord, der redder liv og beskytter omdømme.
Show More