Julekort in memoriam

Christian Pedersen • 11. februar 2018

Læs hele nyhedsbrevet

”Julekort er den straf, man pålægger sig, fordi man ikke har fået skrevet de breve, man burde i løbet af året.”

Sådan lyder et citat om julekortenes udfordring. Hvem, der har lagt navn til udtalelsen, står hen i det uvisse. Et faktum er det dog for mange af os, at vi ofte tager en dyb indånding, før vi tager fat på julehilsnerne til kunder, samarbejdspartnere, venner og bekendte.

Desværre er de klassiske julekort ved at dø fuldstændigt. Jeg husker dagene i december for år tilbage, hvor reolen på kontoret var prydet af rækken af julekort. De emmede af julestemning og gode ønsker for det kommende år.


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!

Læs hele nyhedsbrevet

Året har sin egen nyhedspuls, og mediernes fokus skifter med kalenderen. Oplagt til pressehistorier.
Af Christian Pedersen 20. oktober 2025
Ferier, højtider, temperaturer. Når din nyhedshistorie kobler sig til begivenheder i årets gang, øges chancen for at blive prioriteret i redaktionen og målgruppen.
Når sproget mister kant - kunstig intelligens i pressemeddelelser
Af Christian Pedersen 22. september 2025
En analyse viser, at pressemeddelelser efter ChatGPT’s indtog er blevet mere polerede og positive i tonen. Strukturen er stort set den samme, men sproget er blevet glattere – og dermed ofte mindre kantet og mindre troværdigt. For kommunikationsbranchen er det en udfordring.
Show More