Skriv til målgruppen

Christian Pedersen • 10. februar 2018

Læs hele nyhedsbrevet

Når du skriver en tekst, skal du have styr på hvem du henvender dig til. Det kan være du skriver til nye kunder i byggebranchen, eller det kan være samarbejdspartnere i en netværksgruppe.

Målgruppe

Under alle omstændigheder er det afgørende, at tekstens budskab passer til de mennesker, der skal læse den.

Tjek disse tips til overvejelse, før du sætter dig til at skrive.


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!

Læs hele nyhedsbrevet

Året har sin egen nyhedspuls, og mediernes fokus skifter med kalenderen. Oplagt til pressehistorier.
Af Christian Pedersen 20. oktober 2025
Ferier, højtider, temperaturer. Når din nyhedshistorie kobler sig til begivenheder i årets gang, øges chancen for at blive prioriteret i redaktionen og målgruppen.
Når sproget mister kant - kunstig intelligens i pressemeddelelser
Af Christian Pedersen 22. september 2025
En analyse viser, at pressemeddelelser efter ChatGPT’s indtog er blevet mere polerede og positive i tonen. Strukturen er stort set den samme, men sproget er blevet glattere – og dermed ofte mindre kantet og mindre troværdigt. For kommunikationsbranchen er det en udfordring.
Show More