Det skal du være opmærksom på i 2018

Christian Pedersen • 12. februar 2018

Læs hele nyhedsbrevet

Trends og tendenser – årsskifter er god anledning til at se frem og udtrykke forventninger til, hvad et nyt år vil bringe.

Det sker også på kommunikations- og markedsføringsområdet. I både dag- og fagblade kan bade øjnene i bud på, hvad man skal tage højde for i fremtiden for at få sine budskaber igennem til sine kunder i 2018.

Jeg har tjekket nogle af de mange forslag og er kommet frem til nedenstående trends og tendenser. De flugter meget godt med, hvad jeg oplever hos mine kunder og kolleger.


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!

Læs hele nyhedsbrevet

Året har sin egen nyhedspuls, og mediernes fokus skifter med kalenderen. Oplagt til pressehistorier.
Af Christian Pedersen 20. oktober 2025
Ferier, højtider, temperaturer. Når din nyhedshistorie kobler sig til begivenheder i årets gang, øges chancen for at blive prioriteret i redaktionen og målgruppen.
Når sproget mister kant - kunstig intelligens i pressemeddelelser
Af Christian Pedersen 22. september 2025
En analyse viser, at pressemeddelelser efter ChatGPT’s indtog er blevet mere polerede og positive i tonen. Strukturen er stort set den samme, men sproget er blevet glattere – og dermed ofte mindre kantet og mindre troværdigt. For kommunikationsbranchen er det en udfordring.
Show More