Har du en plan?

Christian Pedersen • 9. februar 2018

Læs hele nyhedsbrevet

Mål med kommunikation:

Det er vigtigt, at have en strategi og en plan for sin kommunikation. Men der er ingen defineret formel på, hvordan en kommunikationsstrategi skal tage sig ud, eller hvordan processen for at udarbejde en sådan, skal foregå.

Mit råd er at udvikle en enkel og overskuelig strategi med de langsigtede mål for, hvad man som virksomhed skal være kendt for og ønsker at kommunikere til sine vigtigste interessenter.

Når strategien er på plads, udarbejder man herefter en plan, der giver overblik over målgrupper, budskaber og kommunikationskanaler. Eller sagt på anden vis: Hvem gør hvad, til hvem, hvornår.


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!

Læs hele nyhedsbrevet

Året har sin egen nyhedspuls, og mediernes fokus skifter med kalenderen. Oplagt til pressehistorier.
Af Christian Pedersen 20. oktober 2025
Ferier, højtider, temperaturer. Når din nyhedshistorie kobler sig til begivenheder i årets gang, øges chancen for at blive prioriteret i redaktionen og målgruppen.
Når sproget mister kant - kunstig intelligens i pressemeddelelser
Af Christian Pedersen 22. september 2025
En analyse viser, at pressemeddelelser efter ChatGPT’s indtog er blevet mere polerede og positive i tonen. Strukturen er stort set den samme, men sproget er blevet glattere – og dermed ofte mindre kantet og mindre troværdigt. For kommunikationsbranchen er det en udfordring.
Show More