Er du klar til at møde medierne?

Christian Pedersen • 8. februar 2018

Læs hele nyhedsbrevet

Nogle vil sikkert finde det angstprovokerende at skulle udtale sig til direkte tv eller radio. Men som virksomhedsleder er det en del af jobbet at skulle formidle virksomhedens budskab til medierne.

Det kræver forberedelse at stille sig op og agere troværdigt foran et kamera med spotlys direkte i ansigtet.

Mød medierne

I dette nyhedsbrev finder du råd om, hvad man i hvert fald skal have styr på, hvis man bliver udsat for en kritisk tv-journalist.


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!

Læs hele nyhedsbrevet

Året har sin egen nyhedspuls, og mediernes fokus skifter med kalenderen. Oplagt til pressehistorier.
Af Christian Pedersen 20. oktober 2025
Ferier, højtider, temperaturer. Når din nyhedshistorie kobler sig til begivenheder i årets gang, øges chancen for at blive prioriteret i redaktionen og målgruppen.
Når sproget mister kant - kunstig intelligens i pressemeddelelser
Af Christian Pedersen 22. september 2025
En analyse viser, at pressemeddelelser efter ChatGPT’s indtog er blevet mere polerede og positive i tonen. Strukturen er stort set den samme, men sproget er blevet glattere – og dermed ofte mindre kantet og mindre troværdigt. For kommunikationsbranchen er det en udfordring.
Show More