Få styr på virksomhedens kommunikation

Christian Pedersen • 7. marts 2019

Jeg er begyndt at producere små videoer med tips & trix til at forbedre sin virksomhedskommunikation.

I dette nyhedsbrev lægger jeg ud med to videoer. I den første deler Lars Tegl Rasmussen fra Kompetenceforum sine erfaringer med at profilere sin virksomhed for at få flere kunder. I den anden video giver jeg råd om, hvordan man kan gøre sin virksomhed synlig.

Kompetenceforums udfordringer
Lars peger på, at for hans virksomhed er det vigtigt, at han kan trænge igennem med sine nyheder og historier i pressen og i de sociale medier. For Kompetenceforum er der afgørende at få kunder i butikken. Derfor tager han udgangspunkt i kundernes behov, når han kommunikerer med dem, både på de sociale medier og ved direkte kontakt i telefonen.

Få overblik
En god måde at få struktureret sin virksomheds kommunikation er få overblik over, hvem man ønsker at påvirke med budskaber, der vinder genklang hos de målgrupper, man ønsker at få i tale, og at det sker på den måde, målgrupperne foretrækker.

Når overblikket er på plads, gælder det om at få planlagt indsatsen for kommunikationen: Hvad skal der ske hver måned i det kommende år, og hvem har ansvaret for at gennemføre de enkelte initiativer? Selvfølgelig skal indsatsen gennemføres på en måde, så den understøtter salget og kontakten til potentielle kunder.

Når alle disse elementer er skrevet sammen, har I en plan – en kommunikationsplan. Og så er I klar til at rykke.

Læs evt. hvad jeg tidligere har skrevet om brugbare kommunikationsplaner

Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!

Læs alle tre historier i nyhedsbrevet, hvor du også kan se de to videoer.


Året har sin egen nyhedspuls, og mediernes fokus skifter med kalenderen. Oplagt til pressehistorier.
Af Christian Pedersen 20. oktober 2025
Ferier, højtider, temperaturer. Når din nyhedshistorie kobler sig til begivenheder i årets gang, øges chancen for at blive prioriteret i redaktionen og målgruppen.
Når sproget mister kant - kunstig intelligens i pressemeddelelser
Af Christian Pedersen 22. september 2025
En analyse viser, at pressemeddelelser efter ChatGPT’s indtog er blevet mere polerede og positive i tonen. Strukturen er stort set den samme, men sproget er blevet glattere – og dermed ofte mindre kantet og mindre troværdigt. For kommunikationsbranchen er det en udfordring.
Show More