Gode ideer til at blive mere synlig

Christian Pedersen • 7. september 2020

Det har været en herlig travl periode efter sommerferien, hvor kommunikationsopgaverne bogstavelig talt er væltet ind i bureauet.

Det skal man ikke klage over. Især ikke man når tænker på hvor få aktiviteter, der var i forårsmånederne med de første corona-restriktioner, som stort set satte samfundet i stå.

Jeg har netop løst en opgave for en mangeårig kunde, der havde brug for et kursus om, hvordan man som it-medarbejder kommunikerer skarpt og præcist med sine brugere. Jeg gennemførte to undervisnings-seancer med oplæg, øvelser og plads til masser af drøftelser og erfaringsudveksling. Læs mere i næste artikel, hvor jeg tager et af emnerne fra undervisningen op.

En anden opgave var en PR-opgave for en virksomhed, der ønskede at få budskaberne om årsregnskabet ud. Det gav en forside og omtale på to sider i Licitationen + omtaler i en række øvrige medier. Læs mere nedenfor.

Jeg har også hjulpet to undervisningsinstitutioner med at producere en række videointerviews, der skal profilere institutionerne over for kommende elever. Se et par eksempler nedenfor.

Og så fik jeg formuleret indhold til en hjemmeside for en nystartet virksomhed, så teksterne er lige til at lægge ind på sitets CMS-system.

Som altid er I velkomne til at ringe 61 33 69 65, hvis I har brug for at få input ideer, der kan udvikle jeres kommunikation.

Læs hele nyhedsbrevet i sensommer-udgaven.

Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!


Året har sin egen nyhedspuls, og mediernes fokus skifter med kalenderen. Oplagt til pressehistorier.
Af Christian Pedersen 20. oktober 2025
Ferier, højtider, temperaturer. Når din nyhedshistorie kobler sig til begivenheder i årets gang, øges chancen for at blive prioriteret i redaktionen og målgruppen.
Når sproget mister kant - kunstig intelligens i pressemeddelelser
Af Christian Pedersen 22. september 2025
En analyse viser, at pressemeddelelser efter ChatGPT’s indtog er blevet mere polerede og positive i tonen. Strukturen er stort set den samme, men sproget er blevet glattere – og dermed ofte mindre kantet og mindre troværdigt. For kommunikationsbranchen er det en udfordring.
Show More