Har du struktur på synligheden?

Christian Pedersen • 16. oktober 2019

Når man står over for at udvikle en kampagne, der skal øge en institutions eller virksomheds synlighed over for dens målgrupper er det vigtigt, man har styr på strukturen i kampagnen. Altså, hvem skal man påvirke, hvad skal man fortælle dem, der skal påvirkes, og gennem hvilke medier opnår man den største effekt.

Det kræver struktur, og den struktur finder med bedst ved at udvikle en kommunikationsstrategi, hvor man får formuleret både de langsigtede og kortsigtede mål med strategien.

Fordelen ved en struktureret kommunikationsstrategi og -plan kan sammenfattes således:

• En plan giver overblik
• Man får styr på målgrupper, budskaber og kanaler
• Der kommer struktur på indsatser, tidsrammer og ansvar
• Man opnår bedre resultater
• Man sparer tid

Med en plan er det meget lettere at få gang i en kampagne, hvor der er styr på hvem, der går hvad, hvornår.

Tjek evt. min video om den brugbare kommunikationsplan.

Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!

Klik videre og få viden om, hvor du kan bruge udtrykket "som jeg ser det" til sikre dig gennemslagskraft.

Hav styr på dine budskaber når du kommunikerer
Af Christian Pedersen 7. juli 2025
Forestil dig, at din virksomhed lancerer et nyt bæredygtighedstiltag. Der er styr på pressemeddelelsen, som sendes til relevante medier. Hvordan sikrer du, at budskabet også rammer kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere – og ikke kun journalister? Her kommer samspillet mellem paid, owned og earned medier i spil.
Af Christian Pedersen 23. juni 2025
Krisekommunikation under pres - seks råd, der gør en forskel. Når krisen rammer, er det ikke kun handling, men også ord, der redder liv og beskytter omdømme.
Show More