Få budskabet ud i alle kanaler

Christian Pedersen • 11. november 2020

Virksomheder kommunikerer i mange kanaler hver eneste dag. Jeg anbefaler mine kunder, at de skal sørge for at få deres budskaber ud i alle de kanaler, de har til rådighed, når der er noget vigtigt at fortælle. Dermed øger man muligheden for at nå de personer, som budskaberne er henvendt til.

De fleste virksomheder er i dag synlige på nettet med en hjemmeside og på de sociale medier. Typisk facebook og linkedin, men i nogle brancher spiller instagram en stigende rolle.

Når en virksomhed sender en pressemeddelelse ud til relevante medier, anbefaler jeg, at man sørger for, at disse budskaber også kommer ud i virksomhedens egne kanaler, og at man sørger for, at budskab, illustrationer og længde på teksten er tilpasset det enkelte medie.

Ovenstående mindmap giver overblik over processen, man med fordel kan følge, når man planlægger at sende et budskab ud til pressen. Du kan også hente mindmap'en her.

Læs hele nyhedsbrevet i november-udgaven.


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!




Hav styr på dine budskaber når du kommunikerer
Af Christian Pedersen 7. juli 2025
Forestil dig, at din virksomhed lancerer et nyt bæredygtighedstiltag. Der er styr på pressemeddelelsen, som sendes til relevante medier. Hvordan sikrer du, at budskabet også rammer kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere – og ikke kun journalister? Her kommer samspillet mellem paid, owned og earned medier i spil.
Af Christian Pedersen 23. juni 2025
Krisekommunikation under pres - seks råd, der gør en forskel. Når krisen rammer, er det ikke kun handling, men også ord, der redder liv og beskytter omdømme.
Show More