Få budskabet ud i alle kanaler

Christian Pedersen • 11. november 2020

Virksomheder kommunikerer i mange kanaler hver eneste dag. Jeg anbefaler mine kunder, at de skal sørge for at få deres budskaber ud i alle de kanaler, de har til rådighed, når der er noget vigtigt at fortælle. Dermed øger man muligheden for at nå de personer, som budskaberne er henvendt til.

De fleste virksomheder er i dag synlige på nettet med en hjemmeside og på de sociale medier. Typisk facebook og linkedin, men i nogle brancher spiller instagram en stigende rolle.

Når en virksomhed sender en pressemeddelelse ud til relevante medier, anbefaler jeg, at man sørger for, at disse budskaber også kommer ud i virksomhedens egne kanaler, og at man sørger for, at budskab, illustrationer og længde på teksten er tilpasset det enkelte medie.

Ovenstående mindmap giver overblik over processen, man med fordel kan følge, når man planlægger at sende et budskab ud til pressen. Du kan også hente mindmap'en her.

Læs hele nyhedsbrevet i november-udgaven.


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!




Året har sin egen nyhedspuls, og mediernes fokus skifter med kalenderen. Oplagt til pressehistorier.
Af Christian Pedersen 20. oktober 2025
Ferier, højtider, temperaturer. Når din nyhedshistorie kobler sig til begivenheder i årets gang, øges chancen for at blive prioriteret i redaktionen og målgruppen.
Når sproget mister kant - kunstig intelligens i pressemeddelelser
Af Christian Pedersen 22. september 2025
En analyse viser, at pressemeddelelser efter ChatGPT’s indtog er blevet mere polerede og positive i tonen. Strukturen er stort set den samme, men sproget er blevet glattere – og dermed ofte mindre kantet og mindre troværdigt. For kommunikationsbranchen er det en udfordring.
Show More