Historierne skal altid have et formål

Christian Pedersen • 24. januar 2022

Vi er allerede godt i gang med 2022, og 2021 synes allerede langt væk.


Sidste år havde Added Value mange opgaver, der rakte lige fra udvikling af kommunikationsstrategier med fokus på at sætte mål og skabe struktur i kommunikationsindsatsen til presseopgaver, hvor det gjaldt om at gøre virksomheder og deres ydelser synlige. Selvom de fleste virksomheder både kommunikerer gennem egne hjemmesider og sociale medier, er det især gennem de journalistisk redigerede medier, at man for alvor får sit budskab meget bredt ud og får nye kunder i tale.

Jeg mærker stigende opmærksomhed på, at man ønsker at være forberedt på, at medierne også er kritiske og i nogle situationer ønsker at udfordre, hvordan nogle virksomheder driver deres forretning. Det er ikke altid, at pressen giver én en fair behandling. Det skal man være forberedt på. Derfor kræver det et godt mediekriseberedskab, som jeg også har hjulpet organisationer med at få på plads i løbet af året.

Den gode historie på sociale medier er der stadig flere kunder, der har brug for, og som jeg hjælper med at formidle. Historierne skal altid have et formål og støtte den enkelte virksomheds værdier og formål.

Endelig efterspørger kunderne tekster til annoncer, foldere, sociale medier og web, som fortsat er i høj kurs både hos store og mindre organisationer.


Tjek januars nyhedsbrev, hvor du også kan læse om trends på de sociale medier i 2022 og lær af politikerne, når det gælder om at involvere dine følgere. Tjek også mine to videoer om, hvordan virksomheder kan styrke deres synlighed i omverdenen, og hvad hemmeligheden er bag effektive nyhedsbreve.

Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!




Året har sin egen nyhedspuls, og mediernes fokus skifter med kalenderen. Oplagt til pressehistorier.
Af Christian Pedersen 20. oktober 2025
Ferier, højtider, temperaturer. Når din nyhedshistorie kobler sig til begivenheder i årets gang, øges chancen for at blive prioriteret i redaktionen og målgruppen.
Når sproget mister kant - kunstig intelligens i pressemeddelelser
Af Christian Pedersen 22. september 2025
En analyse viser, at pressemeddelelser efter ChatGPT’s indtog er blevet mere polerede og positive i tonen. Strukturen er stort set den samme, men sproget er blevet glattere – og dermed ofte mindre kantet og mindre troværdigt. For kommunikationsbranchen er det en udfordring.
Show More