Brug den kanal hvor du selv styrer dine budskaber

Christian Pedersen • 15. marts 2023

Jeg mærker stigende interesse for nyhedsbreve hos flere af mine kunder i denne tid.

Nyheder og informationer kommer og går lynhurtigt på de sociale medier, og ens nyhed kan let drukne i bølgen af andre nyheder.

Her har det elektroniske nyhedsbrev den fordel, at det får lov til at ligge i indbakken, indtil modtageren har tid og overskud til at læse det. Kunderne kan selv vælge, hvornår de vil læse e-mailen i modsætning til nyhedsflowet på de sociale medier.

Det er derfor et nyhedsbrev skal være skarpt og værd at læse. Jeg forsøger fx at sikre, der er en mindst en idé eller kilde til inspiration i hvert af de nyhedsbreve, jeg udsender fra Added Value.

På sociale medier overvåger vi samtaler, hashtags og indgår i en direkte kommunikation med kunderne. I en e-mail er det envejs-kommunikation, hvor kunderne er passive modtagere. Det er derfor vigtigt at levere information på den letteste og mest overskuelige måde.

Anbefalinger

Det er lettere sagt end gjort, så her er et par anbefalinger til dig, der overvejer at udsende et nyhedsbrev:
  1. Hvem er målgruppen for nyhedsbrevet?
  2. Få styr på hvilke budskaber nyhedsbrevet skal formidle.
  3. Udarbejd en udgivelsesplan - hvor tit skal det sendes ud?
  4. Opret en liste med ideer til kommende historier.
  5. Tjek som udgangspunkt et af gratisprogrammerne som fx MailChimp, som dette nyhedsbrev udformes og udsendes i.

Tjek marts' nyhedsbrev, hvor du også kan læse om, hvordan du får din historie i landsdækkende medier, og hvad tendensen i budskaber til årets dimittender er.

Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!




Hav styr på dine budskaber når du kommunikerer
Af Christian Pedersen 7. juli 2025
Forestil dig, at din virksomhed lancerer et nyt bæredygtighedstiltag. Der er styr på pressemeddelelsen, som sendes til relevante medier. Hvordan sikrer du, at budskabet også rammer kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere – og ikke kun journalister? Her kommer samspillet mellem paid, owned og earned medier i spil.
Af Christian Pedersen 23. juni 2025
Krisekommunikation under pres - seks råd, der gør en forskel. Når krisen rammer, er det ikke kun handling, men også ord, der redder liv og beskytter omdømme.
Show More