Sådan skaber du struktur på din kommunikation
Christian Pedersen • 16. juni 2021

Efter at samfundet er begyndt at lukke op, har flere organisationer bedt mig hjælpe dem med at udarbejde kommunikationsstrategier. I begyndelsen af juni holdt jeg derfor en workshop for Røde Kors Hjemmet i Sorø, der havde samlet bestyrelser og medarbejderrepræsentanter til at give input til institutionens kommunikationsfokus i de kommende år.
En god kommunikationsstrategi er kendetegnet ved, at den
• giver overblik
• får styr på målgrupper, budskaber og kanaler
• skaber struktur på indsatser, tidsrammer og ansvar
• sikrer bedre resultater
• sparer tid
I denne workshop tog vi udgangspunkt i, at deltagerne i grupper gav input til de områder, der skal prioriteres i Røde Kors Hjemmets kommunikation, både internt og eksternt.
Vi fokuserede på:
– Hvem skal der kommunikeres med?
– Hvad skal der kommunikeres?
– I hvilke kanaler skal der kommunikeres?
– Hvornår skal der kommunikeres?
Det blev en god eftermiddag med megen debat og forslag til indsatsområder. Ikke mindst fik ledelsen og bestyrelserne en kommunikationsstrategi og -plan, de kan bruge som værktøj til at styrke institutionens kommunikation over for de interessenter, hvor dialogen skal udvikles.
Læs hele nyhedsbrevet
fra juni
, hvor du også får tips til hvordan du udarbejder en kommunikationsstrategi
Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!

Forestil dig, at din virksomhed lancerer et nyt bæredygtighedstiltag. Der er styr på pressemeddelelsen, som sendes til relevante medier. Hvordan sikrer du, at budskabet også rammer kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere – og ikke kun journalister?
Her kommer samspillet mellem paid, owned og earned medier i spil.