Hvornår skal du poste på sociale medier?

Christian Pedersen • 12. september 2022

Det kan være lidt af en jungle at finde det rigtige tidspunkt, når man skal lægge en nyhed på sin facebook- eller linkedin-side.


For hvad er det bedste tidspunkt at poste på? - som det hedder på nydansk.

Det er der lidt forskellige meninger, om men jeg har dykket lidt ned i substansen, og det ser ud til at undgår man lørdag og søndag og de sene aftentimer, så kan det ikke gå helt galt.

Ovenstående skema har jeg fundet på hjemmesiden Social Selling, der peger på, at formiddage mandag til torsdag er optimale tidspunkter at få sine budskaber ud på.

På nogle amerikanske hjemmesider er anbefalingerne mere specifikke, og de giver anbefalinger for tidspunkter for de enkelte sociale medier. Tjek fx Search Engine Social som skriver at deres research bygger på erfaringer fra mere end 30.000 kunder.

Men det er naturligvis en god idé at gøre sig sine egne erfaringer mht. hvad der giver ens opslag den største synlighed.

Tjek septembers nyhedsbrev, hvor du også kan læse om, hvad en power point til 2,3 mio. kr. skal indeholde, og hvad Dansk Møbeltransports nye kampagne for at tiltrække flere medarbejdere består af.


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!


Året har sin egen nyhedspuls, og mediernes fokus skifter med kalenderen. Oplagt til pressehistorier.
Af Christian Pedersen 20. oktober 2025
Ferier, højtider, temperaturer. Når din nyhedshistorie kobler sig til begivenheder i årets gang, øges chancen for at blive prioriteret i redaktionen og målgruppen.
Når sproget mister kant - kunstig intelligens i pressemeddelelser
Af Christian Pedersen 22. september 2025
En analyse viser, at pressemeddelelser efter ChatGPT’s indtog er blevet mere polerede og positive i tonen. Strukturen er stort set den samme, men sproget er blevet glattere – og dermed ofte mindre kantet og mindre troværdigt. For kommunikationsbranchen er det en udfordring.
Show More