Få budskabet ud i alle kanaler
- Af Christian Pedersen
- •
- 11 nov., 2020
- •

Virksomheder kommunikerer i mange kanaler hver eneste dag. Jeg anbefaler mine kunder, at de skal sørge for at få deres budskaber ud i alle de kanaler, de har til rådighed, når der er noget vigtigt at fortælle. Dermed øger man muligheden for at nå de personer, som budskaberne er henvendt til.
De fleste virksomheder er i dag synlige på nettet med en hjemmeside og på de sociale medier. Typisk facebook og linkedin, men i nogle brancher spiller instagram en stigende rolle.
Når en virksomhed sender en pressemeddelelse ud til relevante medier, anbefaler jeg, at man sørger for, at disse budskaber også kommer ud i virksomhedens egne kanaler, og at man sørger for, at budskab, illustrationer og længde på teksten er tilpasset det enkelte medie.
Ovenstående mindmap giver overblik over processen, man med fordel kan følge, når man planlægger at sende et budskab ud til pressen. Du kan også hente mindmap'en her.
De fleste virksomheder er i dag synlige på nettet med en hjemmeside og på de sociale medier. Typisk facebook og linkedin, men i nogle brancher spiller instagram en stigende rolle.
Når en virksomhed sender en pressemeddelelse ud til relevante medier, anbefaler jeg, at man sørger for, at disse budskaber også kommer ud i virksomhedens egne kanaler, og at man sørger for, at budskab, illustrationer og længde på teksten er tilpasset det enkelte medie.
Ovenstående mindmap giver overblik over processen, man med fordel kan følge, når man planlægger at sende et budskab ud til pressen. Du kan også hente mindmap'en her.
Læs hele nyhedsbrevet i november-udgaven.
Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!