Markant mediefokus på årets Ringsted Festival
- Af Christian Pedersen
- •
- 23 aug., 2019
- •

Sommerens Ringsted Festival var præget af perfekt festivalvejr med meget sol og ganske få byger, en masse festglade gæster og toppen af den danske pop- og rockscene.
Det var en cocktail, der også havde mediernes interesse. Især de lokale og regionale medier dækkede festivalen intensivt og sendte i flere omgang live fra både festival- og campingplads. Det lokale Dagbladet dækkede festivalen i ugen op til og under begivenheden over flere sider hver dag.
I forhold til andre danske festivaler skilte musikprogrammet sig ikke voldsomt ud. Det var bredt sammensat og ramte såvel det unge som det modne publikum. Det var ikke her, vi kunne vinkle historierne til pressen.
Camping og fest
I stedet fik vi skabt interesse for vores nye luksustelte på campingpladsen og måske starten på et nyt koncept med fuldt udstyrede campinghytter. Desuden fokuserede flere journalister på, at festivalen i år var kontantløs, og hvad det indebar af fordele og ulemper. Herudover var der naturligvis fokus på den fest, som tusindvis af begejstrede gæster skaber midt i Ringsteds gamle lystanlæg.
Pressecenter
Pressecentret bestod i år af en vogn med 8-10 arbejdspladser til vores egne SoMe-medarbejdere. I tilknytning hertil var et telt, der foruden medarbejderne også blev benyttet af de akkrediterede journalister som lounge og arbejdsplads.
Pressecentret havde 20 medarbejdere, og 35 eksterne journalister blev akkrediteret festivalen. I alt deltog omkring 12.000 gæster, og det gode vejr medvirkede til godt salg i både barer og boder, så der hersker optimisme omkring festivalens økonomiske resultat, der endnu ikke er opgjort.
Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!
Klik videre og tjek videoerne om opbygningen af pressecentret og oplev stemningen i pressecentret under festivalen. Her kan du også se mange af de indslag, der blev bragt om årets Ringsted Festival.
Det var en cocktail, der også havde mediernes interesse. Især de lokale og regionale medier dækkede festivalen intensivt og sendte i flere omgang live fra både festival- og campingplads. Det lokale Dagbladet dækkede festivalen i ugen op til og under begivenheden over flere sider hver dag.
I forhold til andre danske festivaler skilte musikprogrammet sig ikke voldsomt ud. Det var bredt sammensat og ramte såvel det unge som det modne publikum. Det var ikke her, vi kunne vinkle historierne til pressen.
Camping og fest
I stedet fik vi skabt interesse for vores nye luksustelte på campingpladsen og måske starten på et nyt koncept med fuldt udstyrede campinghytter. Desuden fokuserede flere journalister på, at festivalen i år var kontantløs, og hvad det indebar af fordele og ulemper. Herudover var der naturligvis fokus på den fest, som tusindvis af begejstrede gæster skaber midt i Ringsteds gamle lystanlæg.
Pressecenter
Pressecentret bestod i år af en vogn med 8-10 arbejdspladser til vores egne SoMe-medarbejdere. I tilknytning hertil var et telt, der foruden medarbejderne også blev benyttet af de akkrediterede journalister som lounge og arbejdsplads.
Pressecentret havde 20 medarbejdere, og 35 eksterne journalister blev akkrediteret festivalen. I alt deltog omkring 12.000 gæster, og det gode vejr medvirkede til godt salg i både barer og boder, så der hersker optimisme omkring festivalens økonomiske resultat, der endnu ikke er opgjort.
Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!
Klik videre og tjek videoerne om opbygningen af pressecentret og oplev stemningen i pressecentret under festivalen. Her kan du også se mange af de indslag, der blev bragt om årets Ringsted Festival.