Sådan sikrer du din virksomhed god presseomtale?

  • Af Christian Pedersen
  • 21 jun., 2023
En god profil i pressen sikres grundlæggende ved at have relevante, klare budskaber i den løbende kontakt med forskellige journalister. Tid er den knappeste ressource, også for journalister, så før man ringer, skal man have skåret sin sag skarpt til.

Det gør det nemmere for journalisten at vurdere, om det er noget, man vil bruge tid på at gå videre med.

Analysebureauet Aalund har målt, hvordan en række organisationer i Danmark klarer deres PR-arbejde.

De måler det i fire dimensioner:
1)
som aktiv presseindsats. Altså, hvor opsøgende og aktiv organisationerne er i deres pressearbejde.

2)
som et udtryk for den generelle presseservice.

3)
de måler bredt på organisationens image.

4)
og hvordan topledelsen er tilgængelig, troværdig og støtter op om organisationens pressearbejde.


Tjek sommerens nyhedsbrev, hvor du også kan læse om, hvilke organisationer, der er bedst til  pressekontakt, har det bedste image og er bedst til at bringe topchefen i spil i medierne. Du får også ideer til, hvordan du pressemæssigt kan udnytte sommerens agurketid. Endelig giver nyhedsbrevet en række SoMe-tips i sommervarmen.

Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!


 
Af Christian Pedersen 16. april 2025
De fleste virksomheder gemmer ofte på historier, som med fordel kan formidles som nyheder og spredes til omverden.
Af Christian Pedersen 12. marts 2025
Små ord kan have stor effekt. Mange spænder ubevidst ben for sig selv, når de formidler et budskab. De bruger ord, der svækker deres autoritet.
Show More