Krisekommunikation kræver forberedelse

  • Af Christian Pedersen
  • 12 jun., 2024

Vidste du, at du med fordel kan forberede dig på at håndtere en krise, før du står i mediernes søgelys med negativ omtale? 

For mange virksomheder og organisationer kan en lille konflikt hurtigt udvikle sig til landsdækkende, kritisk omtale, hvis ikke en potentiel krise håndteres tidligt.

Alle virksomheder frygter mediernes vridemaskine. 

Men med forberedelse på de værst tænkelige scenarier er det muligt at komme helskindet igennem en kritisk mediebehandling og bevare troværdigheden.

I krisekommunikation er det afgørende at:

  1. Etablere et kriseteam – Identificer, hvem der skal involveres, så I er klar til at reagere hurtigt.
  2. Centralisere kommunikationen – Udpeg én person til at udtale sig til pressen for at sikre ensartede budskaber.


Få flere råd i nyhedsbrevet "Er du klar, når krisen rammer?" 


Læs juni-udgaven af nyhedsbrevet, hvor vi introducerer fordelene ved det retoriske kompas og giver gode råd til at udvikle en effektiv kommunikationsstrategi.


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!





Af Christian Pedersen 16. april 2025
De fleste virksomheder gemmer ofte på historier, som med fordel kan formidles som nyheder og spredes til omverden.
Af Christian Pedersen 12. marts 2025
Små ord kan have stor effekt. Mange spænder ubevidst ben for sig selv, når de formidler et budskab. De bruger ord, der svækker deres autoritet.
Show More