Aktivitet øger synlighed på sociale medier
- Af Christian Pedersen
- •
- 18 dec., 2019
- •

Vidste du, at hver gang du åbner facebook, er der ca 1.500 typer indhold, facebook kan vise dig? Fra sider, du er fan af, fra venner, der har delt noget, fra grupper, du er medlem af, fra begivenheder, du er interesseret i, og fra annoncører, der gerne vil have dig til at se på en reklame. Men du ser blot omkring 300 stykker indhold om dagen.
Eller er du klar over, at man skal være obs på, at det, man liker på sociale medier, har stor betydning for ens oplevelser? Når du klikker like, bliver det set som udtryk for, hvad du foretrækker at se mere af – og omvendt: Hvad du ikke er så begejstret for.
Ud til flere end man tror
Jeg blev først for nylig klar over, at mine egne opslag ikke kommer automatisk ud til alle dem, jeg er venner med. Nogle kan have skjult mig, og andre liker måske ikke nok af det, jeg deler.
Alligevel kommer ens opslag nok ud til flere, end man skulle tro. Undersøgelser viser, at hvis man tror, at 25 personer kigger med, så er tallet nok snarere 100. Mystisk...synes jeg.
Aktiv = synlig
Vær endelig obs på, at når du er aktiv, bliver du mere synlig. Det giver flere venner og flere nyheder fra de nye venner, som du så også kan interagere med. Hvis du er heldig, liker de nye venner også flere af dine opslag, og så kommer du ud til endnu flere.
Læs mere om sociale medier i decembers nyhedsbrev.
Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!