Er dine budskaber til at forstå?
- Af Christian Pedersen
- •
- 18 okt., 2021
- •

Kunden har altid ret, lyder de gamle ord. Og det er ikke helt forkert.
Som konsulentvirksomhed har man kun sin berettigelse, hvis man kan levere rådgivning og ydelser, som kunderne har behov for og vil betale for.
Det er enhver virksomheds udfordring. For Added Value Communication har det være dagligdagen siden etableringen i 2007. Siden da har fokus været på at hjælpe virksomheder og organisationer med at kommunikere og blive synlige over for deres kunder og samarbejdspartnere på en troværdig måde.
For det er tydeligt, at virksomheders profilering i omverdenen får stigende betydning for den opfattelse, vi har af dem.
Omverdens forventninger
I dag er man nødt til at agere professionelt i sin kommunikation, når man henvender sig til sit marked. En virksomheds kunder og potentielle kunder skal have klar og præcis besked om, hvad virksomheden står for og ønsker at sælge.
Den gamle talemåde om, at "den der lever stille lever godt", holder ikke længere. I dag forlanger kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere transparens i, hvordan en virksomhed agerer. Og forventningen fra omverden om løbende aktivitet på både hjemmesider og sociale medier stiller stigende krav om at fortælle, hvad man gør - og ikke mindst hvorfor.
Udgangspunkt i modtagerne
Når jeg rådgiver om, hvordan man får sine budskaber ud til sine kunder, er ét af mine vigtigste budskaber, at man kommunikerer på modtagernes præmisser. Det gør man ved at overveje følgende:
- Hvem er mine modtagere?
- Er modtagerne på forhånd interesserede i emnet?
- Er de på forhånd positivt eller negativt indstillet?
- Hvad ved modtagerne om emnet?
- Hvad skal modtagerne i hvert fald vide bagefter?
Læs oktobers nyhedsbrev, hvor du også kan læse om 10 ting, der ikke kræver talent og om nogle af de pointer, som Morten Münster delte med medlemmerne af Ringsted Erhvervsforum for nylig.
Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!