Sådan skaber du struktur på din kommunikation
- Af Christian Pedersen
- •
- 16 jun., 2021
- •

Efter at samfundet er begyndt at lukke op, har flere organisationer bedt mig hjælpe dem med at udarbejde kommunikationsstrategier. I begyndelsen af juni holdt jeg derfor en workshop for Røde Kors Hjemmet i Sorø, der havde samlet bestyrelser og medarbejderrepræsentanter til at give input til institutionens kommunikationsfokus i de kommende år.
En god kommunikationsstrategi er kendetegnet ved, at den
• giver overblik
• får styr på målgrupper, budskaber og kanaler
• skaber struktur på indsatser, tidsrammer og ansvar
• sikrer bedre resultater
• sparer tid
I denne workshop tog vi udgangspunkt i, at deltagerne i grupper gav input til de områder, der skal prioriteres i Røde Kors Hjemmets kommunikation, både internt og eksternt.
Vi fokuserede på:
– Hvem skal der kommunikeres med?
– Hvad skal der kommunikeres?
– I hvilke kanaler skal der kommunikeres?
– Hvornår skal der kommunikeres?
Det blev en god eftermiddag med megen debat og forslag til indsatsområder. Ikke mindst fik ledelsen og bestyrelserne en kommunikationsstrategi og -plan, de kan bruge som værktøj til at styrke institutionens kommunikation over for de interessenter, hvor dialogen skal udvikles.
Læs hele nyhedsbrevet fra juni , hvor du også får tips til hvordan du udarbejder en kommunikationsstrategi
Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!