Sådan skaber du struktur på din kommunikation

  • Af Christian Pedersen
  • 16 jun., 2021
I begyndelsen af juni faciliterende jeg en workshop til udvikling af en kommunikationstrategi for Røde Kors Hjemmet i Sorø. Her introducer institutionsleder Janne Bremholm-Nielsen dagens program, før vi går i gang med workshoppen.

Efter at samfundet er begyndt at lukke op, har flere organisationer bedt mig hjælpe dem med at udarbejde kommunikationsstrategier. I begyndelsen af juni holdt jeg derfor en workshop for Røde Kors Hjemmet i Sorø, der havde samlet bestyrelser og medarbejderrepræsentanter til at give input til institutionens kommunikationsfokus i de kommende år.


En god kommunikationsstrategi er kendetegnet ved, at den

• giver overblik
• får styr på målgrupper, budskaber og kanaler
• skaber struktur på indsatser, tidsrammer og ansvar
• sikrer bedre resultater
• sparer tid

I denne workshop tog vi udgangspunkt i, at deltagerne i grupper gav input til de områder, der skal prioriteres i Røde Kors Hjemmets kommunikation, både internt og eksternt.

Vi fokuserede på:

– Hvem skal der kommunikeres med?
– Hvad skal der kommunikeres?
– I hvilke kanaler skal der kommunikeres?
– Hvornår skal der kommunikeres?

Det blev en god eftermiddag med megen debat og forslag til indsatsområder. Ikke mindst fik ledelsen og bestyrelserne en kommunikationsstrategi og -plan, de kan bruge som værktøj til at styrke institutionens kommunikation over for de interessenter, hvor dialogen skal udvikles.


Læs hele nyhedsbrevet fra juni
 , hvor du også får tips til hvordan du udarbejder en kommunikationsstrategi


Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!




Af Christian Pedersen 16. april 2025
De fleste virksomheder gemmer ofte på historier, som med fordel kan formidles som nyheder og spredes til omverden.
Af Christian Pedersen 12. marts 2025
Små ord kan have stor effekt. Mange spænder ubevidst ben for sig selv, når de formidler et budskab. De bruger ord, der svækker deres autoritet.
Show More