Det gode foto kan bane vej for den gode historie
- Af Christian Pedersen
- •
- 29 jun., 2022
- •

Ifølge teknologi-mediet Mashable er 80 procent af journalister og bloggere mere tilbøjelige til at dække en nyhed, hvis der sammen med pressemeddelelsen vedhæftes et billede. Det er derfor en god idé at inkludere billeder og fotos i det pressemateriale, der sendes til medier og lægges på nettet.
Fotos og billeder gør, at læserne har mere lyst til at læse tekster. Desuden er informationer med illustrationer lettere at huske end tekster og informationer uden.
Det kan være, at billedet fortæller hele historien, eller måske gør billedet pressemeddelelsen mere personlig. I sidste ende kan fotoet være afgørende for, om din pressemeddelelse bliver anvendt.
Brugt hyppigere
Pressemeddelelser med billeder og video bliver ifølge Mashable delt tre gange hyppigere end pressemeddelelser, der indeholder ren tekst. Modtagerne bruger 30 sekunder mere på en pressemeddelelse, der indeholder billede eller video.
Sender du et billede afsted sammen med din pressemeddelelse, slipper medierne for at bruge penge på billedet, og de sparer tid på at finde et passende billede selv. Har du ikke medsendt et passende billede med pressemeddelelsen, kan du omvendt risikere, at din historie bliver fravalgt af redaktionen.
Derfor sender jeg altid fotos med, når jeg e-mailer pressemeddelelser til redaktionerne.
Tjek majs nyhedsbrev, hvor du også kan læse månedens fede citat, bullshit-sprog på arbejdspladsen og en presseindsats, der gav omtale.
Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!