Har du struktur på synligheden?

  • Af Christian Pedersen
  • 16 okt., 2019
Når man står over for at udvikle en kampagne, der skal øge en institutions eller virksomheds synlighed over for dens målgrupper er det vigtigt, man har styr på strukturen i kampagnen. Altså, hvem skal man påvirke, hvad skal man fortælle dem, der skal påvirkes, og gennem hvilke medier opnår man den største effekt.

Det kræver struktur, og den struktur finder med bedst ved at udvikle en kommunikationsstrategi, hvor man får formuleret både de langsigtede og kortsigtede mål med strategien.

Fordelen ved en struktureret kommunikationsstrategi og -plan kan sammenfattes således:

• En plan giver overblik
• Man får styr på målgrupper, budskaber og kanaler
• Der kommer struktur på indsatser, tidsrammer og ansvar
• Man opnår bedre resultater
• Man sparer tid

Med en plan er det meget lettere at få gang i en kampagne, hvor der er styr på hvem, der går hvad, hvornår.

Tjek evt. min video om den brugbare kommunikationsplan.

Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!

Klik videre og få viden om, hvor du kan bruge udtrykket "som jeg ser det" til sikre dig gennemslagskraft.

Af Christian Pedersen 27. maj 2025
Når du sender en pressemeddelelse ud, skal den ikke kun overbevise journalisten – den skal være relevant for mediets læsere, seere eller lyttere. Hvis din historie ikke rammer målgruppen rigtigt, ryger den nemt i papirkurven.
Af Christian Pedersen 16. april 2025
De fleste virksomheder gemmer ofte på historier, som med fordel kan formidles som nyheder og spredes til omverden.
Show More