Har du struktur på synligheden?
- Af Christian Pedersen
- •
- 16 okt., 2019
- •

Når man står over for at udvikle en kampagne, der skal øge en institutions eller virksomheds synlighed over for dens målgrupper er det vigtigt, man har styr på strukturen i kampagnen. Altså, hvem skal man påvirke, hvad skal man fortælle dem, der skal påvirkes, og gennem hvilke medier opnår man den største effekt.
Det kræver struktur, og den struktur finder med bedst ved at udvikle en kommunikationsstrategi, hvor man får formuleret både de langsigtede og kortsigtede mål med strategien.
Fordelen ved en struktureret kommunikationsstrategi og -plan kan sammenfattes således:
• En plan giver overblik
• Man får styr på målgrupper, budskaber og kanaler
• Der kommer struktur på indsatser, tidsrammer og ansvar
• Man opnår bedre resultater
• Man sparer tid
Med en plan er det meget lettere at få gang i en kampagne, hvor der er styr på hvem, der går hvad, hvornår.
Tjek evt. min video om den brugbare kommunikationsplan.
Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!
Klik videre og få viden om, hvor du kan bruge udtrykket "som jeg ser det" til sikre dig gennemslagskraft.
Det kræver struktur, og den struktur finder med bedst ved at udvikle en kommunikationsstrategi, hvor man får formuleret både de langsigtede og kortsigtede mål med strategien.
Fordelen ved en struktureret kommunikationsstrategi og -plan kan sammenfattes således:
• En plan giver overblik
• Man får styr på målgrupper, budskaber og kanaler
• Der kommer struktur på indsatser, tidsrammer og ansvar
• Man opnår bedre resultater
• Man sparer tid
Med en plan er det meget lettere at få gang i en kampagne, hvor der er styr på hvem, der går hvad, hvornår.
Tjek evt. min video om den brugbare kommunikationsplan.
Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!
Klik videre og få viden om, hvor du kan bruge udtrykket "som jeg ser det" til sikre dig gennemslagskraft.