Får du budskaberne ud til dine kunder?
- Af Christian Pedersen
- •
- 21 jan., 2021
- •

I denne tid hvor coronaen i den grad påvirker vores samfund med massive nedlukninger, er vi nødt til at tænke i nye baner for at få vores budskaber ud for at gøre virksomheder, ydelser og produkter synlige, så vi får fat i flere kunder.
Som virksomhed eller organisation har man heldigvis mange muligheder for at trænge igennem til sine målgrupper i de mange kanaler, vi i dag har til rådighed. De er særligt vigtige, når nu vi bliver frarådet at mødes personligt.
Her er det oplagt at gøre mere ud af sine sociale medier og hjemmeside. Måske bør en presseindsats også overvejes?
Kan man give sine nyheder en coronavinkel, er der gode muligheder for at få sine budskaber ud i medierne og blive synlig for en større kreds.
Lyt til den gamle lærer
Naturligvis vil jeg også anbefale, at man strukturer sin indsats. Det sparer både tid og gør arbejdet mere effektivt. Her er det oplagt at udarbejde en kommunikationsplan, så man er skarp på, hvordan og hvornår budskaberne skal sendes ud.
Erfaringen viser, at den tid, man bruger til at få struktureret sit kommunikationsarbejde, er godt givet ud. Egentlig er det ligesom dengang i skolen, da dansklæreren fortalte os, at det var en god idé at udarbejde en disposition, før vi begyndte at skrive vores stile. Alligevel var vi mange, der kastede sig ud i skriveriet uden på forhånd at vide, hvor vores tekst endte....
Til inspiration - tjek gerne det tidligere nyhedsbrev om, hvad den gode kommunikationsplan skal indeholde. Eller ring 61 33 69 65 hvis du har brug for hjælp til at komme i gang.
Som virksomhed eller organisation har man heldigvis mange muligheder for at trænge igennem til sine målgrupper i de mange kanaler, vi i dag har til rådighed. De er særligt vigtige, når nu vi bliver frarådet at mødes personligt.
Her er det oplagt at gøre mere ud af sine sociale medier og hjemmeside. Måske bør en presseindsats også overvejes?
Kan man give sine nyheder en coronavinkel, er der gode muligheder for at få sine budskaber ud i medierne og blive synlig for en større kreds.
Lyt til den gamle lærer
Naturligvis vil jeg også anbefale, at man strukturer sin indsats. Det sparer både tid og gør arbejdet mere effektivt. Her er det oplagt at udarbejde en kommunikationsplan, så man er skarp på, hvordan og hvornår budskaberne skal sendes ud.
Erfaringen viser, at den tid, man bruger til at få struktureret sit kommunikationsarbejde, er godt givet ud. Egentlig er det ligesom dengang i skolen, da dansklæreren fortalte os, at det var en god idé at udarbejde en disposition, før vi begyndte at skrive vores stile. Alligevel var vi mange, der kastede sig ud i skriveriet uden på forhånd at vide, hvor vores tekst endte....
Til inspiration - tjek gerne det tidligere nyhedsbrev om, hvad den gode kommunikationsplan skal indeholde. Eller ring 61 33 69 65 hvis du har brug for hjælp til at komme i gang.
Læs hele januarnyhedsbrevet, hvor du læse om Added Values nye forlag og få input til at få mere ud af facebook.
Gå ikke glip af det næste nyhedsbrev, tilmeld dig allerede nu!