Den journalistiske

Den journalistiske pakke
– er tekster til web, sociale medier, magasiner og taler

Added Value Communication - journalistik til virksomheder
Tekster er udgangspunktet for pakken, der er hjælp til at udarbejde indhold af enhver slags: Journalistiske artikler, analyser, interviews, reklame- og annoncetekster, manuskripter til taler og præsentationer.
Tekster og indhold til alle typer medier

Ja, alt hvad I har brug for at få formuleret i et let læseligt og velformuleret sprog.

Bonusinfo 
Et dårligt sprog i dine tekster tager opmærksomheden væk fra indholdet og det budskab, du ønsker at formidle. I sidste ende er enhver tekst på din hjemmeside din virksomheds ansigt udadtil. 
 
Målgruppe
Men med få overvejelser og enkle midler kan du sagtens skrue en tekst sammen, der fungerer og får dine læsere til at hænge på.
 
Først skal du have styr på, hvem du henvender dig til, så dit sprog rammer den målgruppe, du ønsker at få til at reagere på din tekst.
 
Den gode tekst
En god tekst – fx til web - er kendetegnet ved, at den er relevant, korrekt og forståelig, så den vækker læsernes interesse. Teksten er skrevet i et sprog, der effektivt overfører informationer fra dig, der skriver, til modtageren.
 
Vigtigste først
Indled din tekst med det, der er vigtigst for læserne. Beskriv det kort og præcist i første afsnit. Du skriver et resumé af dine pointer.
 
Lad være med at bruge fagudtryk og fremmedord. Formulér dig i korte sætninger og i korte afsnit, og sørg for at have nogle mellemoverskrifter. Det giver både luft i teksten og umiddelbart overblik over indholdet, når man kigger nedover den.
 
Fængende overskrift
Over teksten skal der være en overskift, som er både fængende og skaber interesse for at læse videre. 

Support
Support kan ske på ad hoc-basis. Fx som en klippekortsordning, eller vi kan aftale fast levering af fx nyheder til sociale medier, nyhedsportaler, nyhedsbreve el. lign.

Tjek også vores ledelsesfokuserede pakke for ledere, der ønsker at forbedre den interne kommunikation med medarbejderne i deres organisation.


Ring til Added Value
Share by: